قائم مقام شركت پيشگامان عصر ارتباطات:

طرح امنيت در پارس جنوبي با RFID  براي اولين بار در كشور در پالايشگاه ها اجرا مي شود

یزدفردا: گروه پيشگامان كوير يزد با نصب سيستم هاي امنيتي مبتني بر تكنولوژي RFID در شركت مجتمع گاز پارس جنوبي  با استفاده از چنين فناوري نويني مديريت امنيتي اين مجتمع بزرگ را بر عهده گرفت.

مهندس امير حاتمي نسب، قائم مقام شركت پيشگامان عصر ارتباطات به عنوان مجري اجراي اين طرح اظهار داشت: از سال گذشته مذاكرات با مسئولان شركت مجتمع گاز پارس جنوبي در خصوص اجراي اين طرح آغاز شد كه پس از جلسات و بازديدهاي مكرر بين مسئولين و كارشناسان گروه پيشگامان كوير با مقامات و كارشناسان شركت مجتمع گاز پارس جنوبي سرانجام اين مذاكرات نهايي شد و هم اكنون علاوه بر اجراي اين طرح در برخي فازهاي مجتمع طرح آن نيز براي اجراي نهايي در تمام مجتمع در حال تدوين است.

حاتمي نسب در خصوص جزييات اين طرح گفت: در حال حاضر با تكنولوژي نوين RFID كه متاسفانه در كشور همچنان مهجور مانده است برخي قسمت هاي امنيتي فازهاي يك، دو وسه مجتمع گاز پارس جنوبي به صورت پايلوت تحت پوشش قرار گرفته است.

وي افزود: در فاز يك مجتمع، كنترل ورود خروج افراد در ساختمان اداري و مديريت با تحت پوشش قراردادن بيش از يكصد نفر از پرسنل در حال انجام است كه علاوه بر ورود و خروج مباحث استفاده از بخش هاي مختلف مجتمع توسط كارتهاي صادر شده RFID مديريت مي شود.

حاتمي نسب در خصوص روند اجراي اين طرح در فاز دوم شركت مجتمع گاز پارس جنوبي گفت: در اين فاز باتوجه به پايلوت بودن طرح مديريت امنيت ورود و خروج اتومبيل ها مدنظر قرار گرفته است. بدين معني كه در گذشته هرگونه ورود خروج از گيت هاي بازرسي در صورتي كه مراجعه كننده كارت شناسايي داشت منوط به فعاليت همزمان 2 نفر پرسنل و انجام تشريفات خاص بود و مدت زماني 5 دقيقه اي نيز صرف شناسايي و تطبيق مدارك مي شد ولي با نصب فناوري RFID اين زمان به كمتر از يك دقيقه كاهش يافته و عمليات شناسايي، پردازش اطلاعات و امور ثبت عبور و مرور و سرانجام اجازه انجام عمليات بدون حضور نيروي انساني نيز با درصد بالاي امنيت قابل اجراست.

وي افزود: در اين طرح بيش از 160 دستگاه اتومبيل هاي مجتمع به تگ هاي RFID مجهز شده اند كه به محض ورود به منطقه ورودي مجتمع توسط امواج الكترونيكي شناسايي و با تطبيق هويت افراد اجازه ورود و خروج توسط سيستم داده مي شود.

حاتمي نسب همچنين در خصوص طرح امکان سنجی فاز یک مجتمع اظهار داشت: در این طرح کلیه بایدها و نبایدها، جزییات، شرایط و نحوه اجرای سیستم RFID در فاز یک مورد بررسی دقیق کارشناسان فنی شرکت قرار خواهد گرفت و نحوه استقرار کامل سیستم های هوشمند به صورت یک طرح جامع جهت اخذ تصمیم نهایی به مدیران مجتمع ارائه می گردد که در صورت تایید، طرح به مناقصه گذاشته خواهد شد. وی خاطر نشان ساخت: در تهیه طرح امکان سنجی فاز یک از کارشناس فنی خارجی نیز استفاده می شود.

قائم مقام شركت پيشگامان عصر ارتباطات با تاكيد بر اينكه چنين طرحي براي اولين بار در كشور در پالايشگاه ها اجرا مي شود گفت: اجراي چنين طرحي از لحاظ حجم كاري و وسعت عمليات براي نخسيتن بار در كشور صورت مي گيرد و نكته مهم اين است كه مجتمع پارس جنوبي براي نخستين بار يك مجموعه ايراني را در رقابت با رقباي اروپايي انتخاب كرده است.

وي ابراز اميدواري كرد: سازمانهاي ديگر نيز به شركت هاي ايراني اعتماد داشته باشند چرا كه در برخي موارد عملكرد متخصصان ايراني از رقباي خارجي در سطح بالاتري قرار دارد.

قائم مقام شركت پيشگامان عصر ارتباطات تاكید كرد گروه پيشگامان كوير از اعتماد مسئولان مجتمع پارس جنوبي به متخصصان اين مجموعه خرسند است و براي تداوم اين اعتماد و همكاري تلاش لازم را انجام خواهد داد.


یزدفردا :برای آشنائی با این تکنولوژی می توانید  RFID چیست و دردر زندگي ما ايرانيان چه جايگاهي دارد؟ را مطالعه نمایید


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا